Kategorija vesti: Art ShowFilmUrban vodič

Premijera filma “Lepotica i zver” 16.marta

 „Lepotica i zver“ je Diznijeva igrana verzija animiranog klasika koja likove iz ove bajke prilagođava modernoj publici, ali ipak ostaje verna originalnoj muzici, dopunjena sa samo nekoliko novih pesama. „Lepotica i zver“ je bajka o putovanju Bele, pametne, lepe i nezavisne mlade žene koju je zarobila zver u zamku.

lepotica i zverIako uplašena, ona se ipak sprijateljuje sa začaranim slugama zamka i uči da prevaziđe strašan izgled zveri i shvata da se unutar nje nalazi pravi dobrodušni princ. Ema Votson je u ulozi prelepe Bele, Den Stivens u ulozi Zveri, Luk Evans u ulozi Gastona, zgodnog i lepog, ali ipak površnog seljaka koji pokušava da zavede Belu, oskarovac Kevin Klajn u ulozi Morisa, Belinog neobičnog oca, Juan Makgregor u ulozi Lumijera, svećnjaka, Stenli Tuči , koji je nominovan za Oskara, kao Kadenca, cimbal, šestostruka dobitnica nagrade Toni, Odra Makdonald u ulozi Madam de Plakar, nominovan za Oskara Ian Makelen kao Časvort, sat iznad kamina i dvostruka dobitnica Oskara Ema Tomson u ulozi gospođe Čajnik.

Izvanredna igrana adaptaciji Diznijevog klasika, „Lepotica i zver“ oživljava priču i likove koje publika odavno zna i voli.

Prelepa priča „Lepotica i zver“ ostavlja upečatljivu poruku da prava lepota dolazi iznutra. Nastala je u Francuskoj u 18. veku i to od prvog štampanog izdanja ove bajke, „La Belle et la Bête” Gabrijele Suzan Barbo od Vilneva. Ove teme su i danas relevantne i priča neprestano očarava pripovedače, što za rezultat ima mnoge interpretacije u različitim oblicima, ali konačna verzija je Diznijev animirani film iz 1991. koji je nominovan za Oskara.

Lepotica i zver“ je bio prvi animirani film koji je u kategoriji najboljeg filma bio nominovan za Oskara, a osvojio je dva Oskara. Pored toga osvojio je i tri Zlatna globusa i četiri Gremi nagrade, među mnogobrojnim nagradama. Ovo je bio prvi animirani film koji je zaradio preko 100 miliona dolara i prvi Diznijev animirani film koji je pretvoren u pozorišni mjuzikl koji se na Brodveju prikazivao 13 godina. Preveden je čak na osam jezika i prikazivao se u više od 20 zemalja.

Dobro su predosetili u studiju da priča o dobrodušnoj devojci i zverskom princu ima potencijal da ponovo oduševi publiku. Međutim, kad je studio predložio to Bilu Kondonu, on se plašio da radi rimejk nečega što je već savršeno. „Smatram da je film iz 1991. savršen,“ rekao je Kondon. Ali dobitnik oskara, koji u svojoj biografiji ima mnogo različitih filmove kao što su „Devojke iz snova“, „Sumrak saga: Praskozorje 1. i 2. deo“, „G. Holms“ i „Kinsi“, ipak je shvatio da je sada pravo vreme za igranu verziju ove bajke. „Prošlo je 25 godina i tehnologija je sustigla ideje koje su uvedene u animiranom filmu,“ kaže Kondon. „Sad je konačno moguće da se stvori fotorealistična verzija pričajuće šoljice za kafu u potpuno realnom igranom formatu.“

Kondon je dobio priliku da snimi filmski mjuzikl kao počast mjuziklima iz Zlatnog doba Holivuda, kao i mogućnost da ponovo oživi priču za koju je emotivno vezan i da dublje prodre u likove kako bi shvatio šta je zapravo njihov pokretač.

Želim da publika prihvati formu mjuzikla i da shvati da muzičke numere u filmu ne odvraćaju pažnju, niti je prekidaju. One produbljuju radnju i pomažu da se stvori značenje.

Ema Votson je rekla: „Kad god čujem muziku iz ‘Lepotice i zveri’, to me vrati u detinjstvo i pruža mi onaj osećaj da će sve biti u redu i da postoji nada u svetu.“

Kondon je odlučio proširi ovu izvanrednu priču i doda dubinu i dimenziju dobro poznatim likovima veličajući paralelno ovaj animirani film i njegovo nasleđe.

U filmu možemo videti život Zveri pre nego što je to zapravo postao. Film nam u stvari objašnjava kako je postao čovek koji zaslužuje da bude proklet. Time proširuje Belin život pre nego što ode u zamak i upozna Zver i pokazuje nam koje su njihove zajedničke strane i zašto su takvi kakvi su danas.

Kroz jezgro priče su prožimaju se i predivne nove pesme kompozitora Alena Menkena, osmostrukog dobitnika Oskar, i tekstopisca Tima Rajsa, koji je već iskusan u ovom poslu i koji je dobio tri Oskara. Zbog činjenice da je Kondon veliki ljubitelj pozorišnog mjuzikla i poznavalac gotovo svih pesama, Menkenov posao je bio mnogo jednostavniji. „Bil se razume u svoj posao i pravi je mikromenadžer u najboljem smislu te reči, jer se zaista posvećuje svakom elementu u priči i u muzici,“ kaže kompozitor.

Režiser takođe tvrdi da je proces od izuzetne važnosti upravo saradnja s glumcima pre početka snimanja i pronalaženje pravog tona za njihov lik. U ovom slučaju, nedelje rada sa svakim glumcem pojedinačno dovele su do iščitavanja celokupnog scenarija kao i izvođenja nekih muzičkih numera s celim ansamblom i glumcima. To se pretvorilo je postalo pravi koncert uživo. „Bil Kondon je odlučio da priredi predstavu i ja nikad nisam video tako nešto,“ rekao je Ian Makelen. Cela ekipa se složila da je to bio najbolji način za započinjanje  snimanja i da im je to dalo uvid u jedinstveno i izuzetnno iskustvo koje je pred njima.

 

Povezane vesti

Ostavite Vaš komentar