Kategorija vesti: GreenIshranaZdravlje

Namirnice koje smete da jedete bez straha da ćete se ugojiti

Mit da neka hrana sadrži negativne kalorije, ostaje mit. Ali neke namirnice se približavaju toj tvrdnji jer imaju vrlo malo kalorija. Jedite ih nekoliko puta nedeljno kako biste brzo i lako izgubili kilograme. 

Spanać

  • Nećete verovati, ali šolja ovog povrća ima svega sedam kalorija. Blagog je ukusa, a njegovi zeleni listovi puni su gvožđa, folne kiseline i vitamina K. Takođe sadrži antioksidanse beta-karoten vitamina C, kao i lutein koji štiti oči.

Limun

  • Agrumi su riznica vitamina C, a jedite i njihov mesnati deo, veliki su izvor vlakana. Limun ima samo 20 kalorija po komadu, bez kore. Istraživanja pokazuju da ako već na prvi znak prehlade ili gripa pojačano uzimate limun, to će vam skratiti trajanje bolesti za jedan dan. Dodajte ga gde god se setite, od napitaka do salata…

Kelj

  • Kelj je jedna od top namirnica iz grupe superhrane, a u sebi krije mnogo fitonutrijenata koji mogu sprečiti rak, uključujući rak dojke. Naučnici tvrde da su fitonutrijenati u kelju ti koji podstiču jetru da proizvodi enzime koji neutralizuju potencijalno kancerogene materije. Odličan je izvor vitamina B, folne kiseline i mangana koji pomaže regulisanje nivoa šećera u krvi, koji je bitan za pravilnu funkciju imunološkog sastava. Ima samo pet kalorija po šolji.

Karfiol

  • Poput ostalog povrća, karfiol sadrži antikancerogene stvari i odličan je izvor vitamina C i folne kiseline. Karfiol je jedan od najboljih namirnica koje spadaju u grupu superhrane.

Paprika

  • Bile ljute ili blage, paprike su prepune vitamina C i vlakana uz neznatni broj kalorija. To što nakon konzumacije ljutih papričica imamo navale vrućine, posledica je delovanja kapsaicina, stvari koja tera telo da troši dodatnih 50 do 100 kalorija nakon obroka. Takođe odličan je pomoć pri mršavljenju.

Luk

  • Luk ima 32 kalorije na pola šolje. Nemojte ga zaobilaziti čak ni u žurbi, vratiće vam trud. Naime, sadrži sulfide koji imaju antimikrobni, antioksidativni i antikancerogeni učinak. Štiti posebno od raka endometrija.

Bundeva

  • Ova niskokalorična namirnica bogata je kalijumom i beta-karotenom koji je snažan antioksidans, a njegova prirodna slatkoća daje savršen ukus nakon kojeg ne osećamo krivicu, budući da bundeva ima 30 kalorija po šolji. Veliki je izvor vitamina A, C i E, kalija i bakra. Dijabetičarima pruža odlične benefite.

Rotkvice

  • Ovo vedro obojeno povrće prepuno je kalijuma, folne kiseline, antioksidanata i sumpornih elemenata koji podstiču probavu na bolji rad. Ima samo 19 kalorija po šolji, a ne bacajte ni njegove listove koji kriju više vitamina C i kalcijuma nego koren. Tanko ih narežite i stavite u svežu zelenu salatu ili salatu od kupusa.

Čaj

  • Odmah na početku želimo da znate: pravi čaj ima nula kalorija! Kada govorimo o čaju kao superhrani, tu podrazumevamo prave čajeve – crni, zeleni… Sadrže polifenole, antioksidanse koji štiti ćelije od oštećenja, što može uzrokovati rak i druge bolesti. Čaj takođe može da snizi loš holesterol, dobar je u odbrani od osteoporoze, jača mozak, a od njega još i – mršavite!

Celer

  • Celer je sa 16 kalorija po šolji itekako poželjan na vašem tanjiru, posebno ako želite zdravo da mršavite. Hrskav i prepun vlakana, celer je za kuvare tajno oružje. Uz minimalno kalorija, takođe sadrži vitamin A, vitamin C i folnu kiselinu neophodnu za zdravu trudnoću.

Bobice

  • Borovnice, maline, jagode, šta god od bobica da vam se najviše sviđa, jedite ih – puni su antiinflamatora koji smanjuju rizik od srčanih bolesti i raka. Posebno ako su divlji, ovi plodovi su riznica antioksidanata koji jačaju imunitet. Imaju 32 kalorije po šolji.

Šargarepa

  • Šargarepa ima vrlo malo zasićenih masnoća i holesterola. Dobar je izvor tiamina, niacina, vitamina B6, folata i mangana te vrlo dobar izvor prehrambenih vlakana, vitamina A, vitamina C, K i kalijuma. Ima svega 22 kalorije na pola šolje.

 

Izvor: 24sata

Povezane vesti

Ostavite Vaš komentar