Kategorija vesti: GreenIshranaZdravlje

Hrana kao zamena za lek

Zbog savremenog načina života smo uglavnom pod stresom što može napraviti haos u vašem centralnom nervnom  sistemu naročito ako ne vodimo računa o sebi. Preopterećen nervni sistem obično troši najveći deo svojih sredstava pokušavajući da odbrani telo od napada, a problemi se često mogu manifestovati u obliku teskobe, panike ili stresa. Uzimanje previše lekova nije naročito zdravo pa vam predstavljamo neke od namirnica koje će vam pomoći da umirite vaš nervni sistem.

Surutka

Budući da je prirodno bogata L-triptofanom i nizom lekovitih aminokiselina i hranljivih materija, surutka je izvrsna hrana za smirivanje nervnog sistema. Triptofan pomaže proizvodnji serotonina, neurotransmitera koji reguliše endokrini, probavni i nervni sistem.

Budući da je nizak nivo serotonina povezan sa anksioznošću, depresijom i drugim psihičkim problemima, uzimajući surutku možete pojačati anaboličku funkciju. Uz to, surutka je bogata L-glutaminom, neesencijalnim aminokiselinama.

Slatki krompir

Složeni ugljeni hidrati koji sadrže visoke nivoe vitamina A, C i B vitamina, kao slatki krompir i ostala koncentrisana hrana koja može pomoći u smirivanju živaca, eliminišu stres, pa čak i snižavaju krvni pritisak. Isto tako, slatki krompir sadrži niz hranljivih sastojaka koji hrani endokrini sistem i održava zdravim disajni, urinarni i nervni sistem.

Banane

Mnogi sportisti jedu banane nakon meča ili utakmice jer to voće sadrži kalijum, elektrolit koji pomaže telu da ostane hidratizirano. Banane sadrže i magnezijum, vitamin B6, i ostale hranjive materije koje potpomažu probavu i doprinose osećaju sreće i smirenosti. Jedenje banana pomaže u proizvodnji hormona serotonina i melatonina, koji regulišu raspoloženje i spavanje, pomažu opuštanju mišića i oslobađanju od stresa.

Zeleni i biljni čaj

Zeleni čaj sadrži aminokiselinu poznatu kao L- teanin koja poboljšava raspoloženje stimulišući proizvodnju alfa talasa u mozgu i pomaže pri smanjenju stresa i opuštanju.

Tamna čokolada, kakao

Slično kao i surutka, tamna čokolada i kakao sadrže L-triptofan, neurotransmiter odgovoran za opuštanje mozga. Takođe sadrži i magnezijum, mineral poznat po svojoj sposobnosti da smiruje nervni sistem. Milioni ljudi nisu ni svesni da pate od nedostatka magnezijuma.

Čokolada zbog šećera i masnoća možda nije idealno rešenje, a ako je ipak konzumirate, izaberite što tamniju. Čokolada sadrži neurotransmiter poznat kao anandamid koji ima sposobnost da menja nivo dopamina u mozgu, što prouzrokuje osećaj mira i opuštenosti. Čokolada je bogata triptofanom.

Brazilski oraščići

Oni su najbogatiji izvor selena koji ima opuštajuće dejstvo na nervni sistem. Prema jednoj studiji, samo tri brazilska oraščića dnevno mogu znatno pomoći u popravljanju raspoloženja, postizanju smirenosti, ublažavanju teskobe i podizanju nivo energije za samo tri meseca.

Spanać

Da bi vaš mozak i nervni sistem funkcionisali kako treba, telu je potrebno dosta vitamina rastvorljivih u mastima koji doprinose izgradnji masnih naslaga koje štite od oštećenja nerava.

A jedan takav vitamin je vitamin K koji možete dobiti u velikim količinama jedući – spanać. Spanać takođe pomaže u regulisanju proizvodnje hormona u nervnom sistemu, podsicanju boljeg raspoloženje, utiče na dobar san, podstiče aktivnost i smanjuje stres, piše Natural Njuz.

Povezane vesti

Ostavite Vaš komentar